Tillbaks i Sverige

Nu är jag tillbaks hemma i barndomshemmet igen. Resan gick bra även om det snöade så kraftigt när vi skulle landa att vi fick åka runt i en cirkel tills de skottat bort det värsta. Det blåste rätt kraftigt och planet hoppade till rätt mycket när vi skulle landa vilket var rätt obehagligt. Men nu är jag här och det är huvudsaken. Som sagt, DET SNÖAR HÄR! Visserligen var långfredagen tidig i år men ändå! Jag som precis lämnat grönskan och blommande magnoliaträd i Belgrad.

Det är väl bra med mig men oj vad jag är trött. Har väl sovit max två timmar inatt och det räcker inte för att jag ska fungera normalt. Det här är typiskt en sådan dag som det känns som att livet fladdrar förbi utan att jag är närvarande. När jag var i affären för att handla lite mat visade det sig att jag inte hade några svenska pengar med mig. Men det tog en bra stund innan jag fattade det för jag var så övertygad om att det skulle ligga en femhundralapp i plånboken. Kassörskan var snäll och lät mig gå hem med varorna ändå, för att komma tillbaks sedan och betala. Men jag kände mig rätt dum när kön bakom stirrade på mig som om jag vore en idiot. Särskilt som jag började babbla om att jag är så trött för att jag flugit idag och bla bla bla.

Jag är ensam hemma för mamma är med sina systrar i mormors hem för att fixa med lite grejer. Bland annat så skulle en mäklare komma och titta på huset idag. Så det känns lite öde här även om jag redan träffat pappa (och bli galen på honom har jag också redan hunnit med att bli, han har den förmågan på mig). Jag känner mig dödstrött så idag ska bara ta det lugnt. Jag har köpt påskmust och lakris och chips, vilket jag verkligen har saknat (vadå, påskägg och liknande smakar ändå skit). Chips finns visserligen i Serbien också men inte smaker som sourcream and onion (den godaste sorten). Lakris ska vi bara inte tala om för det existerar inte överhuvudtaget och det suger, lakris är ju den godaste godisen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0