Tråkigt i Belgrad

Gud, jag är så uttråkad idag. Varken pappa eller jag kan komma på vad vi ska hitta på. Och imorgon åker han och jag blir ensam igen. I början när vi bråkade mycket längtade jag efter att han skulle åka men nu kommer jag faktiskt sakna honom. Nu börjar liksom verkligheten, jag måste ringa lite samtal för att se om det finns något jag kan göra. Och jag vill inte det, samtidigt vill jag inte sitta hemma heller och bara inte göra nånting.

Idag är det lite svalare ute, men samtidigt känns det aldrig riktigt kallt här som det gör i gbg, jag antar att det beror på luftfuktigheten. Jag mår lite dåligt av den dåliga luften här i Belgrad, det är så mycket avgaser och allt är liksom smutsigt. Staden blir visserligen finare för varje år då de renoverar gamla byggnader men samtidigt kan det slitna i det här landet göra mig lite deppig. Det är trots allt fortfarande ett fattigt land. Tiggare ser man lite överallt, men det hemska är att man vänjer sig vid det och reagerar inte så mycket på det. Att jag inte ger tiggare pengar är oftast inget jag tänker på. Det är jobbigt att på nåt sätt vara "rik" här trots att jag inte alls har mycket pengar, i Sverige är jag verkligen inte rik.

Kommentarer
Postat av: anna

svar: nä jag gillade nordman. tycker dom är så roliga :)

ja dansnumret var riktigt snyggt!

2008-03-02 @ 13:40:41
URL: http://addspirit.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0