Vad är en människa?

Det är en av de stora filosofiska frågorna men det är också namnet på Fredrik Lindströms nya program på kunskapskanalen. Jag tittade precis på första programmet på SVTplay. Gör det du också! Jag har alltid gillat FL:s program, vi har liknande intressen (språk, historia, mentalitet osv) och dessutom har han en helt fantastisk humor. Just det här programmet är betydligt smalare än exempelvis Värsta språket, men det är härligt med program som vågar vara intressanta och allvarliga. Det betyder ju inte nödvändigtvis att det blir tråkigt. Jag tyckte första programmet var väldigt intressant även om jag höll på att somna emellanåt. Det berodde inte på att det var tråkigt utan på min tidigare sömnlöshet (jag är trött.) I vilket fall som helst så rekommenderar jag verkligen Vad är en människa, ett program som kan vara väldigt intressant att diskutera med andra.

Min mormor är tydligen riktigt dålig nu så mamma ska åka dit ikväll. Jag vet inte riktigt vad jag ska skriva om det utan att det låter falskt, för jag vet faktiskt inte riktigt hur jag känner kring det. Hon är ju gammal och så, på nåt sätt har jag förlikat mig med att hon kommer dö snart. Det enda jag kan säga är att det känns konstigt. Väldigt konstigt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0