Vad ska det bli av mig?

Jag har visst bara skrivit två inlägg idag men jag har inte haft så mycket inspiration att skriva. Har haft lite av en existentiell kris idag, okej kanske inte så drastigt men i alla fall så att jag på allvar tvivlat på om det ska bli nåt av mig i framtiden. Om vad jag ska bli när jag blir stor och så.... Jag blev påmind om att det inte är så långt kvar tills man ska ansöka till folkhögskolor/högskolor/universitet, vilket gjorde mig stressad. Jag väntar på nåt sätt hela tiden tills det ska kännas "rätt", att nu är jag redo att börja plugga på allvar. Men den där känslan infinner sig aldrig och jag känner mig lika osäker på min egen förmåga som jag alltid gjort.

Dessutom vet jag inte riktigt vad det är jag vill. Eller det vet jag nog men jag vet inte om jag litar på min egen förmåga att klara av det. Tyvärr så kräver inte de utbildningar jag tänkt söka enbart betyg. Det hade i så fall varit väldigt enkelt för jag har hur bra betyg som helst. Nej, jag måste gå igenom tester och intervjuer och sånt (jag är inne på journalistspåret för er som undrar). Om jag ens blir kallad för intervju vill säga, först måste jag skriva ett fucking-jävla personligt brev. Det värsta är att jag inte ens kan svara på frågan varför jag vill bli journalist utan bara att det är det jag vill och inget annat. Jag får väl blaja på nåt och hoppas på det bästa. Men helst skulle jag vilja ha en garanti för att jag kommer in om jag bestämmer mig för att söka en viss utbildning, om jag ska klara av ett nej är det frågan om det är värt besväret.

Kommentarer
Postat av: Pascale

Jahaa det visste jag inte! Kul ju. Aa kolla den. Första avsnittet var spännande..ska kolla andra nu. Höhö..

2008-03-07 @ 00:24:46
URL: http://pascale.blogg.se
Postat av: Magdalena

Ja hoppas du får dina boxar snart. :)

Jag har varit i precis samma situation som du. Nu som 26 åring kom jag äntligen på vad jag ville göra. Jag har varit jättevelig och undrat vad jag vill och om jag klarar av det. Men vet du att det är journalist du vill bli så är det inget att tveka på. Det är klart att du kommer fixa det. :)

2008-03-07 @ 08:48:52
URL: http://makane.webblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0