Ensam igen

Nu har min syster åkt till Sverige och jag är ensam i lägenheten igen. Det är både skönt och tråkigt. Det tråkiga är att jag nu har mycket att städa eftersom min syster har lämnat  efter sig en ordentlig röra. Det sköna är att jag nu äntligen kan få ha det städat igen. Det finns så klart andra fördelar och nackdelar med att hon åkt men detta är det mest uppenbara. Det har typ varit ett bombnedslag och en svinstia här de senaste veckorna. Ska bli skönt att bli av med det men samtidigt jobbigt att städa. Det är typ 100 grader här i lägenheten och då orkar man knappt anstränga sig. Ute är det ca 35 grader, men jag har fattat det som att det är rätt varmt i Sverige också för tillfället.

Åker faktiskt hem om mindre än två veckor. Tiden har gått rätt fort och jag kommer sakna Serbien och Belgrad. Samtidigt känns det väldigt spännade att komma hem nu när jag har mycket kul att se fram emot; journalistutbildning, lägenhet, sommaren osv. Borde satsa sommaren till att övningsköra också, måste verkligen ta körkort om jag ska kunna få jobb som journalist. Har ingen större lust till det men jag måste verkligen ta tag i det. Hoppas att det inte blir för svårt för mig. Jag har inte kört så mycket än så kan inte svara på om jag har lätt eller svårt för det. Hoppas att jag kommer ha lätt för det så att det inte blir alltför dyrt. Det jobbiga är att jag måste lägga så¨mycket tid på det som jag hellre skulle vilja lägga på nåt roligt.

Kommentarer
Postat av: Magdalena

Kul att du är tillbaka och skönt att ni hade det bra. :)



Oj är det så snart du kommer hem? Tiden går verkligen jättefort.



Körkort ja. Jag ska ta en intensivkurs i augusti. Har bara skjutit på körkortet år efter år, men nu är det dags. :)

2008-05-29 @ 15:27:12
URL: http://makanem.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0