Girly girlylicious (hmm, stavas det så?)

Jag är inte särskilt bra på att vara tjejig. Idag köpte jag faktiskt ett nytt nagellack och jag är ungefär lika duktig på att applicera det på naglarna som jag var när jag var 10 år. Dvs att det mesta kommer utanför och ibland blir naglarna inte ens täckta. Hur blir man bra på att lägga på ett snyggt lager nagellack? Tar det år av övning? Färgen är i alla fall väldigt snygg (IMO), det är typ aprikosrosa vilket jag verkligen gillar.

Jag har kommit på att jag använder ordet verkligen alldeles för mycket. Jag måste sluta med det.

Har varit på shoppinghumör de två senaste dagarna, har köpt kläder och väskor och gud vet vad. Men det innebär också att jag använt mig av mina pengar. Jag gillar inte när pengar går åt, jag vill helst ha det sparat på hög så att jag vet att jag har pengar när jag behöver det. Jag vet, jag är lite konstig. Men samtidigt måste jag ju kunna unna mig nåt ibland också.

Ska titta på första avsnittet av Battlestar star galactica nu. Alltså den nya versionen, det ska bli väldigt spännande. Hoppas att jag tycker om det. Jag gillar namnet i alla fall, det låter så där nördigt och härligt.

Tillägg: Det visade sig att jag inte hade laddat ner första avsnittet utan bara första avsnittet av första säsongen. Man tror ju lätt att det är början. Men serien började visst som en mini-serie så nu måste jag leta upp den först innan jag kan börja titta. Är lite besviken men den som väntar på nåt gott... Jag insåg att nåt var fel när det började med Detta har hänt på Battlestar galactica. Att döma av de första sekunderna så ser det bra ut. Kommer nog bli sommarens serie. Gud, vad jag önskar att jag hade snabbare internet. Hoppas att det kommer finnas goda möjligheter till det i min nya lägenhet. Det måste det göra.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0