Glada nyheter

Jo, för en gångs skull har jag faktiskt något positivt att berätta. Jag är visserligen fortfarande riktigt dålig, febern vill inte ge sig och jag måste bara bli frisk till imorgon då jag ska gå på ESC live. Iofs har vi även lyckats få biljetter till finalen på lördag så om jag inte är i 100 % form imorgon gör det ingenting. Men det var inte det som var den roliga nyheten även om det så klart också är skitkul. Okej, då kommer det: JAG HAR FÅTT EN LÄGENHET!!!!! JIPPIE!!!! Förstahandskontrakt i Göteborg växer inte på träd precis så jag är otroligt glad för att jag för en gångs skull har lite flyt i livet.

Det är en etta i Kviberg i östra Göteborg och jag har kunnat få den tack vare att jag är bosparande i HSB. De har ju mest bostadsrätter men de har även ett projekt med ungdomshyresrätter som bara folk under 29 år får söka. Den som har högst HSB poäng (alltså pengar sparade) får lägenheten. Jag var tvåa i kön först så jag trodde inte jag skulle få den men imorse ringde de och sa att personen före mig tackat nej till lägenheten. Jag har inte sett den än men mamma har gått på visning och sagt att den är fin. Det är väl inte världens nyaste/finaste lägenhet  eller så och därför är heller inte hyran så hög men jag är inte så kräsen av mig. Nu tog jag ju första bästa för det här var första gången jag sökte en lägenhet genom HSB men samtidigt måste det väl gå att byta så småningom om jag inte trivs. Området verkar trevligt dock så jag hoppas verkligen att så inte blir fallet. Lägenheten har en balkong vilket känns väldigt trevligt också. Den enda nackdelen som jag kan se det är att den har gasspis vilket skrämmer mig lite men jag vänjer mig förhoppningsvis. Det tar bara 9 minuter med spårvagn till centralen vilket är mycket bättre än vad jag haft det tidigare. Jag ska ju pendla till Ljungskile i höst så det är bra att kunna spara den tiden.

Jag kan inte fatta att jag fått en lägenhet. Jag som blev så ledsen när jag förlorade min förra lägenhet som var i andra hand. Nu ordnade det sig i alla fall. Där ser man. Som sagt, det känns himla skönt att ha sånt flyt för tillfället. Det gör mig nästan rädd att något hemskt ska hända men jag borde väl inte gå och vara vidskeplig nu när det äntligen hänt nåt bra.

Kommentarer
Postat av: anna

åh grattis! nej det är verkligen inte lätt att få förstahand här i gbg. vad kul för dig! jag har vart en del i kviberg vid deras studenthem och det verkar bra. de jag känner som bor där trivs iaf :)

2008-05-21 @ 18:13:20
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: Magdalena

ÅH vad roligt Maja! :D Stort grattis! Jag känner inte till området alls, men det blir säkert jättebra. När är det inflyttning?



Ja det är lätt att bli lite vidskeplig när mycket bra händer på en gång. Men försök att bara njuta av det. :)

2008-05-21 @ 21:19:51
URL: http://makanem.blogspot.com
Postat av: Magdalena

Såg inte din kommentar förrän nu. Det är första gången jag ska se Firefly. Ska bli riktigt spännande. Men det är farligt eftersom den är så hypad så får man lätt för höga förväntningar. KRAM

2008-05-21 @ 21:23:07
URL: http://makanem.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0