Jag kom in!

Jag kom in på min drömutbildning!!!!!!! Jag ska till hösten läsa till journalist (2 år) på Ljungskiles folkhögskola. YYYYYYYYYYYYAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAYYYYYYYYYYYYYYYYYYYY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Jag är sjukt glad över det här beskedet som jag fick för ca två timmar sedan via mail. Trodde inte det var sant först, det var tuff konkurrens och jag kände inte att det gick så bra på antagningsprovet i torsdags. Nu när jag kommit in på Ljungskile kan jag ju avslöja att den andra skolan jag sökte till var journalistlinjen på Södra Vätterbygdens folkhögskola (i Jönköping). Jag har inte fått svar därifrån än men om jag kommer in där också så kommer jag tacka nej. Ljungskile verkar bättre överlag och jag har ingen lust att flytta till Jönköping. Till Ljungskile kan jag pendla. Gud, asså jag fattar det inte riktigt än. De kan väl inte ha skrivit fel?

Ja, just det. Bussresan är avklarad också så nu är jag tillbaks i Belgrad. Pappa är här och vi har redan firat beskedet på restaurang. Allt är bra men jag är rätt trött efter resan så jag ska bara slappa resten av dagen.

På torsdag kommer min syster hit. Jag längtar.

Kommentarer
Postat av: Magdalena

Fantastiskt Maja!! :D Är jätteglad för din skull. Jag sa ju att det skulle lösa sig. ;) ÅH vad roligt! Kram på dig.

2008-05-11 @ 22:43:53
URL: http://makanem.blogspot.com
Postat av: anna

åh vad roligt! grattis så himla mycket :D

2008-05-12 @ 07:54:41
URL: http://addspirit.blogg.se
Postat av: cro

Grattis!!!!!!!vad otroligt roligt för dig!

2008-05-12 @ 11:23:39
Postat av: Li

Grymt roligt! Grattis! Jag visste väl det, hehe. Och beträffande syrénerna så får jag väl ge med mig:(

Men njut av din semester nu och kom hem sen så vi kan fira!

2008-05-13 @ 12:29:04
Postat av: Maja

Tack Li och Cro. Det känns underbart. När jag träffade dig dagen innan kändes det som att jag hade en god chans att komma in. Men väl där så trodde jag att jag var chanslös.Jag grät efter provet och var typ tröstlös.



Haha, jag var faktiskt övertygad om att jag hade rätt om syrénerna men det är alltid trevligt att bli påmind om att jag alltid vet bäst....



Vi får dricka champagne i solen när jag kommer hem. Det ser jag fram emot. kram

2008-05-13 @ 18:27:48
URL: http://tvtillfrukost.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0