Lite ESC tankar

Jag tror att jag har konsumerat ohälsosamt mycket ESC de senaste dagarna. Det är schlagerbloggar hit och tv-program om spektaklet dit. Men jag tänker inte ens försvara mig. Jag vet att många tycker att de flesta låtar är skit i den här tävlingen och visst finns det många urkassa låtar. Men jag har alltid älskat den här tävlingen och dessutom har jag en förkärlek för det banala. Allt som är pretto har jag däremot väldigt svårt för. Därför gillar jag inte riktigt hypen av Sebastien Telliers bidrag. Den är inte dålig men så himla bra är det väl ändå inte, eller? Jag är trött på att man i Sverige bara får gilla ESC och melodifestivalen om man är ironisk. Det känns fånigt att jag ska behöva tillfägga att det här är inte det jag lyssnar på egentligen, för alla har väl rätt att ha en blandad musiksmak? Det här är ju ett schlagerspektakel men det betyder inte att alla låtarna är kass. Det beror ju oftast på produktionen också som kanske inte i alltid är så het och modern. Jag tycker i vilket fall som helst att ESC alltid lyckas vara väldigt intressant på något sätt. Vissa saker är totalt galna som man liksom bara ser i detta sammanhang. I vissa fall är det kanske så att det är så dåligt att det blir bra. Men so what liksom. Det är ju kul och en del låtar är faktiskt riktigt bra . På riktigt. Punkt.

I vilket fall som helst: Ryssland får inte vinna. Den är ju så dålig!!!! Smörigare och jobbigare kille får man väl leta efter. Snälla, låt de inte vinna. Jag börjar verkligen bli orolig för det nu.... Ukraina får inte heller vinna. Rösta inte på någon av dessa, snälla!!! Då ser jag heller Georgien som slutsegrare trots att deras "fina budskap" är lite för mycket för min smak. Annars är så klart Perelli och Serbien mina favoriter. Kommer rösta som en galning på Sverige imorgon.

Oj, jag glömde. Bosnien har ju lätt bästa låten. Rösta på dem om ni inte röstar på Serbien. De får gärna vinna. Såååå, ni gör väl som jag säger?

Kommentarer
Postat av: anna

jag har inte hört ryssland och ukraina var ju inte alls bra. tror inte heller sverige vinner men vore kul :) du ska se den live va? fan vad gyrmt :D

2008-05-24 @ 16:34:14
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: anna

gud vad roligt! skrik lite åt mig också ;) ska hålla tummarna!

2008-05-24 @ 16:53:09
URL: http://addspirit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0