Tillbaka i stan

Det är nästan jobbigt att ha mycket att skriva om i bloggen. Var ska jag börja? Vi har varit på landet i två dagar och där var det gudomligt vackert som vanligt. Vädret gick heller inte att klaga på. Mina kära släktningar är däremot lättare att klaga på. När min syster är på dåligt humör är hon hur jobbig som helst och tyvärr har hon varit det de senaste dagarna. Vilket i sin tur leder till att min pappa (som saknar tålamod) bli galen på henne och är hur jobbig som helst, han också. Men han åker hem imorgon och förhoppningsvis ska det bli lugnare då. Igår kväll var faktiskt jag och min syster vänner en lång stund och hade rätt trevligt så jag hoppas att det ska förbli så. Nu börjar ju ESC också på riktigt och det är typ det enda i hela världen som intresserar oss båda. Annars är vi extremt olika som personer. För att förenkla det hela kan man säga att jag är som mamma och hon är som pappa. Mina föräldrar i sin tur är som natt och dag vilket kanske inte gör det så konstigt att de till slut skildes.

Vi ska nog äta på sushi resataurang i dag. Det ska bli spännade, jag har bara smakat på andras sushi tidigare och inte tagit det själv som måltid. Jag tycker inte det verkar vara så mättande dock.

En annan sak som gör både mig och min pappa arga på min syster är hennes ofömåga att hålla ordning omkring sig. Att säga att här ser ut som ett bombnedslag är att underdriva. Det är värre. Eftersom det är en liten lägenhet vi alla ska samsas i går det inte att städa så lätt heller, så det bli till att hoppa över alla grejer för att komma fram. Det är jobbigt, men min syster åker hem till Sverige 29 maj och det gäller bara att stå ut med röran tills dess.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0