Dunderförkyld

Jag är riktigt dunderförkyld och är hemma från skolan idag. Det är därför jag inte skrivit på ett tag. Herregud, jag har inte ens tittat på tv den senaste veckan. Väldigt olikt mig. Men jag har mått så dåligt och när jag varit hemma har jag inte orkat göra nånting. Inte ens surfa på internet. Jag hatar verkligen att behöva missa saker. Igår åkte jag till skolan men fick åka hem efter en timme. Med tanke på att det är rätt lång skolväg så var det dumt att jag inte stannade hemma från första början. Men jag hatar verkligen det som sagt och kan lätt göra dumdristigt överambitiösa saker. Ibland måste man dock erkänna att man är sjuk och måste stanna hemma och ta hand om sig. Vad som stör mig är att om jag bara hade tagit det lugnt från första början hade jag kanske varit frisk nu. Nu har jag t o m haft feber och skit, och det som bara skulle varit en liten förkylning.

Annars då. Jo, jag oroar mig för en del skoluppgifter som jag måste ta tag i och som ger mig ångest. Det är som när jag gick i gymnasiet igen. Herregud, varför lär jag mig aldrig att hantera sånt här på ett normalt sätt. Jag gör alltid allting för stort och får panik vid minsta lilla ansträngning. Men det är för att jag tror att kommer dö om jag "misslyckas", typ bli halshuggen eller nåt sånt. Egentligen vet jag ju att det inte är så men det är ändå så jag tänker.

Kommentarer
Postat av: Åsa

Krya på dig gumman! Kram

2008-09-18 @ 20:25:44
URL: http://pyggme.blogspot.com
Postat av: anna

jag gillar faktiskt nya bevvan. fast det är ju inte alls som gamla på något sätt alls, men som en undehrållande ungdomsserie tycker jag den funkar fint :)

2008-09-18 @ 21:46:03
URL: http://addspirit.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0