Göteborg är farligt?

Okej, nu ska jag väl vara tillbaka i bloggosfären igen. Det har varit ett händelserikt dygn. Lite väl händelserikt kanske. Eller först var allt rätt lugnt. Vi skulle ha klassfest hos en i klassen men tyvärr var vi bara 6 pers av 20 som dök upp. Folk var visst väldigt upptagna. Men det var trevligt ändå och vi drog in till stan senare på kvällen. Där skulle vi möta upp lite andra folk och gå till någon suspekt klubb på Esperantoplatsen. Jaha, det visade sig vara en svartklubb så klart och det var sjukt mycket folk där. För mycket folk och vi stod i kö i en evighet när vi till slut bestämde oss för att gå men då vi stod i trappuppgång och där sjukt mycket folk trängdes hade vi svårt att komma ut. Alltså, det var helt packat och för en stund blev jag nästan rädd att jag skulle bli klämnd ordentligt. I vilket fall som helst så hamnar vi istället på Röda rummet, världens mesta skitställe. Varför vi gick dit och inte till Pustervik 100 meter därifrån är egentligen ett mysterium, men nu blev det så..

Men nu kommer jag till den händelserika biten. Inte för att det berörde mig egentligen men ändå. Jag drog nämligen snart hem med två tjejer i min klass som skulle sova över hos mig. Men så imorse fick vi höra att efter vi skiljts åt så blev en kille i min klass misshandlad helt oprovocerat på nattvagnen hem. Det var två killar som suttit sig bredvid honom och stirrat  på honom för att sen ställa en massa hotfulla frågor, Sedan hade de börjat sparka på honom, både på ansiktet och på kroppen. Folk på spårvagnen gjorde ingenting och våra klasskamrater hade försökt dra undan killen som blev misshandlad från misshandlarna. Sedan vet jag inte riktigt hur det slutade och om misshandlarna stack eller om det var tvärtom. Min klasskamrat fick i alla fall tillbringa resten av natten på akuten för att sys. Usch, det är så jävla hemskt. Det var första gången han gick ut i Göteborg (han kommer från Örebro) och så händer det här. Fan, han kan inte må särskilt bra nu. Tydligen lät han rätt normal i morse men jag kan tänka mig att det här är sånt som kan behöva bearbetas en rätt lång tid framöver.

JGa har faktiskt aldrig varit med om något sådant här tidigare, att någon jag känt blivit överfallen och misshandlad bara så där. Och på spårvagnen dessutom, där finns det ju kameror. Tja, jag hoppas de åker fast och att min klasskamrat får värsta saftiga skadeståndet. Det är väl det minsta man kan begära.

Kommentarer
Postat av: Peter Ingestad (också virrhuvud)

bevis: EN BIL AV KAKEL



dutch schultz dog inte förgäves av sjukdom genom yta



http://luzgannon.blogspot.com/

2008-09-07 @ 07:58:51
URL: http://kraxpelax.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0