Leila K

Nu är arbetsveckan slut och det är nästan så att det känns lite tråkigt. Att gå i skolan är rätt kul faktiskt. Redigering blev också kul efter ett tag. Vi fick i uppdrag att redigera ett uppslag utifrån några artiklar och bilder som varit med i tidningen Darling för ca 8 år sedan. Jag älskade den tidningen och jag har kvar alla nummer hemma hos mamma. Alla mina klasskamrater uppfattade tidningen som en tjejtidning i stil med Vecko-Revyn men herregud, de kan nog inte ha mer fel. Det var ju typ världens bästa tidning! Tyvärr tror de inte på mig när jag försöker förklara hurdan tidningen var. I nästa vecka ska jag fan i mig ta med med några nummer och visa dem.

Vi lyssnade på Leila K när vi redigerade och fan vad bra hennes electric är. Värsta förfest låten. Hmm, jag älskar sånt här. 90 tals euro liksom men Leila K hade faktiskt ett eget uttryck också och riktigt bra låtar. Jävligt tragiskt livsöde bara. Hon är väl hemlös typ?


Det är Jessica Folcker som sjunger refrängen, hehe. Man hör det tydligt om man vet om det.

Kommentarer
Postat av: anna

den där låten är helt underbar! ja men darling var ju en riktigt bra tidningen, kommer ihåg att jag brukade köpa den också :)

2008-09-14 @ 13:45:36
URL: http://addspirit.blogg.se/
Postat av: Magdalena

Åh Darling var fantastisk! Synd att den inte blev så långlivad bara.



Men hu den där musiken är verkligen inget för mig. Kan nästan inte tänka mig något värre i musikväg. Minns dessutom att jag såg Leila K då nångång i mitten av 90-talet utanför en trappa vid Nordstan. Såg inte fräck ut.



Kul att det är bra i skolan. jag trivs också jättebra. :D

2008-09-15 @ 18:18:18
URL: http://makane.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0